Esso Nederland begint onderzoek naar oorzaken brand

Esso Nederland BV is een onderzoek begonnen naar de oorzaken van de brand die in de avond van 21 augustus plaats vond op de raffinaderij in het Botlek gebied in Rotterdam.

De brand vond plaats in de powerformer fabriek (benzine-veredelingsinstallatie) en is na ruim een uur geblust. Er waren geen gewonden en er is nauw samengewerkt tussen de nooddiensten uit de regio Rotterdam en Esso Nederland.

Andere fabrieken in de raffinaderij blijven operationeel. De laadfaciliteiten voor vrachtwagens zijn open en operationeel en klanten kunnen producten afhalen. Wij hebben maatregelen getroffen waarmee we verwachten dat er geen significante impact zal zijn op klanten.

We betreuren dit incident en eventuele overlast die het veroorzaakt heeft voor omwonenden en zullen alle gegronde schadeclaims vergoeden. De raffinaderij heeft een speciale telefoonlijn (+31 010 4874009) geopend waar omwonenden terecht kunnen met vragen. Buren die een schadeclaim wensen in te dienen kunnen daar ook terecht. Deze telefoonlijn is open tijdens kantooruren. Buiten kantooruren kan men een email sturen aan bnl.publicaffairs@exxonmobil.com.

Wij blijven nauw contact onderhouden met de lokale overheden en zullen verdere informatie met hen delen wanneer die beschikbaar komt.