Samenwerking tussen ExxonMobil (ESSO) en MAES breidt uit

MAES Energy & Mobility (MAES) investeert opnieuw in haar samenwerking met ExxonMobil (ESSO) en zal in de loop van dit jaar 51 Octa+ tankstations omkleuren en aan het ESSO-netwerk toevoegen.

Dit brengt de teller op 126 ESSO stations die door MAES geëxploiteerd zullen worden in België, bijna een verdubbeling van haar huidige ESSO netwerk. Hiermee verstevigt MAES haar sterke positie in Vlaanderen en zet het de eerste stappen op Waals en Brussels grondgebied.

MAES EN EXXONMOBIL, EEN STERK PARTNERSCHAP

In 2013 sloegen MAES en ESSO voor het eerst de handen in elkaar met de overname van ruim 30 ESSO-tankstations in Vlaanderen.
ExxonMobil koos 6 jaar geleden voor een nieuw strategisch businessmodel in de Benelux en verkocht daarbij haar ESSO-netwerk aan onafhankelijke merkverdelers (Branded Wholesalers), waaronder ook MAES, met het doel het beheer van het netwerk verder te optimaliseren.

DANKZIJ MAES BLIJFT ESSO GROEIEN

Vorig jaar kondigde MAES de overname aan van 156 Octa+ tankstations, wat voor Maes meer dan een verdubbeling van haar netwerk betekent.

51 van deze Octa+ tankstations, een mix tussen bemand en Express, bieden duidelijk een strategische meerwaarde voor ESSO en zullen in de loop van het jaar aan het netwerk worden toegevoegd.

Deze nieuwe investering van MAES bevestigt nog maar eens de uitstekende alliantie tussen MAES en ESSO en is het resultaat van het harde werk om op langere termijn samen strategisch verder te kunnen groeien.

“Deze overeenkomst is het resultaat van een sterk partnerschap om ons ESSO-merk aantrekkelijk en competitief te houden, zodat wij als ESSO samen met onze Branded Wholesalers, op lange termijn een belangrijke rol op de Belgische retail markt blijven invullen en daarbij onze posities blijven versterken.” vertelt Eric De Vreese, BNL Retail Sales Manager bij ExxonMobil.

Door deze samenwerking kunnen beide partijen de klanten een nog groter netwerk aanbieden, directe toegang verschaffen tot de kwalitatieve SynergyTM-brandstoffen en dankzij het nieuwe digitale ESSO Extras spaarprogramma waarmee klanten nu ook punten kunnen sparen op (on)bemande stations via een app, nóg meer klanten belonen voor hun trouw aan het ESSO-merk.

De Octa+ conversies gaan in juni van start en de omkleuring naar ESSO zal begin 2020 volledig afgerond zijn.