Esso verlengt samenwerking met Belgische nationale wielerteams voor drie jaar

Nog zeker tot aan de Olympische Spelen in 2024 zal Belgian Cycling kunnen rekenen op de steun van Esso. Dat maken ExxonMobil – het bedrijf achter Esso – en de Belgische wielerbond bekend. Esso prijkt al sinds 2011 op het jersey van de nationale wielerteams, goed voor 86 gouden medailles op de verschillende kampioenschappen en de diverse disciplines sinds de samenwerking.

Bart Teirlinck, Benelux Esso Retail manager, kijkt er alvast naar uit om daar de komende drie jaar nog een stuk medailles bij te doen: “De wielersport doet iets met een mens. De sprekende beelden van een enthousiaste mensenmassa tijdens het WK in eigen land zitten in ons collectief geheugen. Dat verhaal willen we blijven ondersteunen, hopelijk met mooie resultaten op de WK’s, EK’s én de Olympische spelen bij onze Zuiderburen in 2024.”

Behind the team

Naar aanleiding van het Wereldkampioenschap vorig jaar in België werd de voorgevel van het hoofdkantoor van ExxonMobil gehuld in een Belgian Cycling jasje, als steun aan de verschillende teams. Teirlinck: “Als partner zijn we fier dat we kunnen bijdragen aan de uitbouw en professionalisering van Belgian Cycling en de nationale teams. Voor ons is daarbij belangrijk dat ook de minder bekende disciplines en zeker ook het vrouwenwielrennen hun voordeel kunnen doen. Onze leuze is niet voor niets “Behind the team”.

Als leverancier van energie-oplossingen ziet Esso een match met haar klanten. “Wielrenners, wielertoeristen, sportliefhebbers en automobilisten zijn geen concurrenten van elkaar, maar vullen elkaar net aan. De keuze voor de fiets voor sport of verkeer past binnen een weloverwogen mobiliteitsmix die bijdraagt aan de liefde voor de wielrennerij en de mobiliteitskeuzes van  de verschillende verkeersgebruikers.”